Sunday, September 3, 2017

Gunting Rambut

Assalamualaikum

Abe : hang sekarang ni umuq berapa?

Akmal: 29 tahun. Awat?

Abe: sudah berapa lama ang dok mai gunting rambut kat aku ni?

Akmal : Sejak dari form 2 (14 tahun)

Abe : Wow. Dah lama ya. Setia sungguh ang dengan kedai ni. Gaya potong rambut sama.

Akmal : Aah bang. Dekat 15 tahun juga tu. Abang pun rambut dah takda. Saya pun perut dah ke depan sikit. Hehe.

Abe : hehe. Terima kasih.

Terharu abang India kedai gunting sebab saya jadi pelanggan tetap sejak dari 15 tahun lepas.

Masa belajar di Canada pun rasanya ada 1-2 kali sahaja saya gunting di sana. Selainnya saya gunting rambut di Jitra juga. ( Alasan simpan rambut panjang)

Kenapa bilik abang India tu? Entah..

Mungkin saya memang seorang yang konservatif.

Bila gunting di kedai beliau sambil merenung cermin, teringat pula Akmal yang berumur belasan tahun masa tu.

Kedai gunting langsung tak berubah cuma sekarang ada tambah satu aircond.

Sekian. Terima kasih.

P/s : post ditulis guna blogger apps. So editing pun agak teruk. Ok la dari takda apa2.

P/s/s: nak rajinkan diri menulis la. Insya Allah.

~Tyrox SaN~