Pages

Sunday, September 25, 2011

I'm back

Assalamualaikum,

Sudah terlalu lama rasanya saya tidak menjengah ke blog ini. Antara sebabnya:

1) saya tidak mempunyai akses Internet di kampung halaman

2) Saya sekali lagi terlupa untuk memperbaharui domain saya di enom. Akibatnya domain saya www.ragooze.com dihapuskan dan semua datanya hilang.

Oh yea rakan-rakan,

1) Saya sudah bekerjaya sejak 4 Julai 2011. Alhamdullilah saya mendapat tawaran kerja dalam tempoh 2 minggu setelah tiba di tanah air tercinta.

2) Pada mulanya saya agak kecewa kerana tempat kerja saya di Kuala Lumpur bukannya di kampung halaman. Namun setelah beberapa bulan saya sudah boleh menerima hakikat ini. Saya percaya ada hikmah di sebalik aturanNya :)

3) Gaji yang diterima setakat ini cukup untuk saya meneruskan survival di kota ini. Malah saya mampu untuk menabung sebahagian wang bagi masa hadapan.

4) Sebenarnya pihak Enom mahu mengenakan bayaran cad 250 untuk saya mendapatkan semula semua data blog saya di domain mereka. Saya hampir putus asa dalam usaha menghidupkan blog ini. Namun setelah memikirkan banyak coretan kenangan manis mahupun pahit yang sudah ditulis, saya nekad untuk mendapatkan semula blog saya. Syukur alhamdullilah, setelah berhubung dengan pihak Google selama hampir sebulan, masalah saya selesai juga. Lebih menggembirakan saya tidak dikenakan sebarang caj. Oleh itu, saya akan menggunakan domain percuma blogspot buat sementara waktu ini.

5) Semoga berjumpa lagi. Selamat Hari Raya. Maaf zahir dan batin

~Mohd Akmal Mehat~

P/s: esok besday saya!!! :))

P/s/s: blog ini ditulis menggunakan blogger aps untuk iphone

No comments: