Pages

Wednesday, April 30, 2008

Forbidden kingdom


Saya ingin berkongsi bersama para pembaca mengenai sebuah cerita berasaskan kisah epik cina silam yang ditonton oleh saya dan rakan-rakan pada semalam di West Edmonton Mall.


Kehebatan kung fu dan kelincahan pergerakan barisan pelakon yang hebat sememangnya sudah terbayang di minda kami sebelum memasuki pawagam kerana cerita ini dibarisi oleh pelakon yang mantap seperti Jackie Chan dan Jet Li.

Namun begitu, filem ini tidak sehebat yang disangka oleh saya pada mulanya. Walaubagaimanapun, aksi kungfu oleh Jet Li dan Jackie Chan tetap menarik perhatian.

Filem ini sebenarnya berkisarkan tentang kisah Raja Monyet yang merupakan legenda pada masa silam. Namun begitu, Raja Monyet telah ditukar menjadi batu oleh Jade Warlods.

Sebenarya, dari segi kekuatan monyet ini mempunya kekuatan yang lebih hebat dari Jade Warlods tetapi dia ditipu ketika bertempur dengan jeneral tersebut.Dijadikan cerita, seorang remaja (anak mat saleh) telah dipilih sebagai manusia yang akan menyelamatkan raja monyet tersebut. Seperti biasa, perjalanan beliau untuk menyelamatkan monyet terbabit penuh dengan rintangan tetapi beliau dibantu oleh 3 orang sahabat yang pandai berkung fu.

Di akhir cerita (dah boleh jangka ending dia), monyet tersebut telah diselamatkan dan bertempur denga Jade Warlods. Dan seperti biasa, orang jahat iaitu Jade Warlods mati macam katak.

Trailer:






Rating: Serius saya cakap, cerita ini bosan.... tapi nasib baik ada Liu Yi Fei.



~~TyRoX~~

No comments: