Pages

Sunday, May 25, 2008

Iron Man dan cerita disebaliknya



Pada hari khamis yang lalu saya berkesempatan untuk berkunjung ke West Edmonton Mall bagi menonton "Iron Man". Saya tidak perlu menceritakan sinopsis filem ini kerana sata percaya rakan pembaca boleh mengaksesnya menggunakan internet.



Pendapat saya

1. Saya kurang gemar dengan cara pengarah filem ini memperkenalkan watak utama bagi filem di awal cerita kerana ianya terlalu menonjol.
2.Seperkara lagi saya tidak bersetuju dengan tindakan pengarah filem memperkenal militan yang menculik watak utama filem ini. Sebenarnya saya tidak bersetuju dengan stigma yang cuba ditanam oleh para pengarah Hollywood tentang Islam dan pengganas..



Yang saya suka........

1. Kecanggihan komputer yang digunakan oleh watak utama.
2. Pergerakan kemudi di badan Iron Man ketika beliau terbang di udara.
3. Aksi Iron Man bersembunyi di bawah jet tentera.


Keseluruhan...

Cerita ini sangat menarik!!!!!!.


CERITA DI SEBALIK IRON MAN

Waktu Malam di Negara Barat( yang membuatkan saya risau)

1. Banyak orang-orang mabuk berkeliaran tanpa arah tujuan. Mereka ini mungkin mendatangkan bahaya kerana mereka tidak sedar mengenai perbuatan mereka. Kebanyakan orang-orang Barat gemar menghabiskan masa malam mereka di Pub untuk berparti terutamanya ketika hujung minggu. Ini budaya yang patut dijauhi oleh semua orang tanpa mengira agama kerana ARAK adalah raja kepada segala kejahatan.

2. Banyak orang-orang "HOMELESS" yang menagih wang dari pejalan kaki. Mereka akan mengatakan yang mereka memerlukan CAD 2.50 untuk menaiki bas awam. Namun, sebenarnya sebahagian dari mereka menggunakan wang terbabit untuk membeli dadah. Elakkan dari memberi wang kepada golongan ini dan berhati-hati dengan mereka kerana mereka boleh bertindak agresif.!!!!.

3.Disesetengah kawasan, terdapat "pelacur" yang setia menunggu pelanggan mereka. Mereka ini tanpa segan silu akan cuba menarik perhatian golongan sasaran mereka.


Namun begitu, terdapat ramai polis melakukan rondaan bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini dari berlaku.


Sebaik turun dari bas, saya ternampak 3 buah kereta polis berhenti di hadapan sebuah PUB. Ini membuatkan saya menguatkan langkah untuk beredar dari perhentian bas itu ke perhentian yang lain. Kami terpaksa berlari untuk jarak yang saya rasa sekitar 2 km untuk ke perhentian bas yang dikehendaki. Namun begitu, penantian kami di situ hanya sia-sia kerana tiada bas bagi laluan berkenaan pada waktu berkenaan. Pada ketika itu saya terlintak untuk menendang Shakir kerana memberi maklumat yang salah mengenai jadual bas.

Akhirnya, saya dan piko membuat keputusan meredah kepekatan malam untuk pulang ke rumah. Syukur alhamdullilah, setelah berjalan selama 40 minit, kami selamat tiba di rumah pada pukul 2.20 am.




~~TyRoX~~

5 comments:

Azraf Hipni said...

oit. 40 minit bukan jaoh pon beb.

Nadly said...

"Elakkan dari memberi wang kepada golongan ini dan berhati-hati dengan mereka kerana mereka boleh bertindak agresif.!!!!."

Tuh ler gune ilmu silat cekak ko...

TyRoX SaN said...

bro... bleh je guna tp better elak dr bnda yg berbahaya. x begitu wahai rakan ku....huhu

TyRoX SaN said...

jauh gak r 40 minit tue bai

IKRAB family said...

tu le lenkali check le dulu jadual bas tuh.
anyway, satu pglmn yg menarik tuh.