Pages

Friday, December 19, 2008

Asam Garam.

Salam rakan pembaca,

Peperiksaan....

Sudah lama agaknya blog ini sunyi tanpa sebarang berita. Seolah-olah blog ini dilanggar oleh garuda yang kelaparan.

Saya tidak mampu meluangkan masa yang secukupnya untuk mengemaskini blog ini kerana kesibukan yang melanda diri akibat peperiksaan akhir semester. Syukur alhamdullilah, saya berjaya menjalani musim peperiksaan pada kali ini dalam keadaan yang lancar. Sebagai seorang pelajar saya telah berusaha dengan sebaik-baiknya dan kini hanya berserah kepada ketentuan Illahi.

Apabila bercakap mengenai peperiksaan, saya pasti ramai yang mengeluh dan merungut mengenai persediaan menghadapi peperiksaan. Dengan erti kata lain, kebanyakan pelajar membenci peperiksaan walaupun pada hakikatnya mereka sedar peperiksaan adalah asam garam kehidupan seorang pelajar. Seharusnya kita bersyukur kerana kita telah diberi peringatan awal berupa tarikh peperiksaan yang membolehkan kita bersedia secukupnya itu menghadapinya. Namun begitu, apakah persediaan kita bagi menghadapi ALLAH? Saya yakin kita pasti akan kelam kabut umpama cicak kehilangan ekor jika kita mampu mengetahui tarikh kematian kita. Sudah pasti, semua insan termasuklah saya sendiri akan meluangkan sepenuh masa bagi memohon keampunanNYA.

Saya hanya ingin memesan sesuatu kepada rakan-rakan. Sesungguhnya peperiksaan itu asam garam sebagai pelajar namun KEMATIAN itu adalah PASTI. Mari kita sama-sama memperbaiki kelemahan diri agar kita tergolong sebagai hamba-hambaNYA yang beriman.


ARTIS BARU DI JERMAN...

Sila tonton video di bawah ini. Penyanyi tersebut merupakan sahabat saya yang sedang melanjutkan di Jerman.



p/s : doakan kejayaan saya di University of Alberta..

6 comments:

SaGiTaGuRLz said...

finally....hehehehe....dpt jg aku baca blog ko nie....insya allah...seluruh rakyat malaysia doakan kejayaan utk ko...hehehe

FaES said...

kp!!!
ak jmp budi kt vancouver!!!!
lol

TyRoX SaN said...

owh... lupa plak budi dah gerak pg vancouver..

ko bila nak dtg sini?

FaES said...

hahaha
klu kt sni pon dh x thn sjuk cmne laa ak nk dtg edmonton yg lg sjuk...kah3

Rhazes said...

yo bro
pe cer?
link r haku

Ahmad bin Ariffin said...

insyaallah kami doakan kejayaan ko dalam exam..nak aku nyanyikan bagi smgt sikit pun boleh.hehe.