Pages

Saturday, June 19, 2010

I will give you more :-)

Salam,

  • Alhamdullilah. Saya sudah selesai menjawab peperiksaan "Organizational Behavior" dengan jayanya.. :)
  • Sebentar tadi saya pergi ke kedai buku di HUB MALL untuk menjual semula buku teks yang berjasa pada saya. Harga belian semula buku tersebut agak mendukacitakan iaitu CAD 24.50 sedangkan harga pasaran sekitar CAD 100. Namun begitu, saya tetap mahu menjualnya kerana rak buku saya tidak lagi mempunyai ruang untuk buku tersebut. Tambahan, ini merupakan subjek bukan kejuruteraan yang terakhir buat saya.
Ini kisahnya

  • Setelah bersetuju dengan harga belian yang agak murah itu. Seorang pekerja wanita yang agak berusia mengambil kad kredit saya untuk memasukkan nilai kredit ke dalamnya.
  • Tiba-tiba saya tergerak untuk berbicara dengan makcik tersebut. Akibat leka bersembang, makcik itu pun terlupa tujuan asalnya untuk memasukkan nilai kredit dalam kad kredit saya.
  • Melihatkan kedai yang agak lengang, saya pun melayan bicara makcik itu dengan senang hati tanpa rasa gusar mengganggu pelanggan lain.
  • Beliau banyak bercerita tentang kisah hidupnya dan anak-anaknya. Manakala, saya pula banyak bercerita tentang pengalaman saya melawat beberapa negara.
  • Perbualan kami terhenti seketika apabila seorang pelanggan memasuki kedai untuk menjual buku teksnya. Saya melihat jam tangan dan baru tersedar yang saya berbual dengan makcik itu hampir 20 minit.
  • Makcik itu meneruskan tugasnya untuk memberi nilai kredit pada saya tetapi beliau berkata "I will give you more" dengan senyuman.
  • Jika sebelum ini, beliau hanya bersetuju membeli buku saya pada harga yang disebut terdahulu namun kini beliau menawarkan harga sebanya CAD 68.00 (* bodohlah kan kalo saya tolak*)
  • Saya agak terkejut kerana pertambahan nilai yang agak ketara namun bersyukur dengan rezeki yang dikurniakan oleh Allah S.W.T. Pada waktu itu, saya terasa betapa besarnya kekuasaan yang Maha Esa.
  • Setelah itu, saya berlalu meninggalkan kedai berkenaan dengan hati yang senang sambil tertanya sikap saya pada hari ini yang secara tiba-tiba menjadi sangat peramah.

~~Sekian~~

p/s: Syukur alhamdullilah.

2 comments:

miba said...

itulah kau berniat baik nk belanja aku.. hahahaha

apies said...

mesti makcik tuh xde sape2 nk sembng...ehe