Pages

Saturday, August 14, 2010

Correlle

Salam,

  • Pernah dengar tentang pinggan mangkuk Correlle?
  • Saya hanya mengetahui tentang istilah ini setelah berada di Kanada. Set pinggan mangkuk ini sangat mahal kerana kualiti dan kecantikannya.*kononnya menjadi pujaan suri rumah*
  • Di rumah saya tiada pinggan Correlle kerana ibu saya pasti tidak akan melaburkan sebegitu banyak duit untuk mengalas makanan di rumah.
  • Namun begitu, saya membeli 2 kotak Correlle untuk dibawa pulang ke Malaysia pada tahun lepas selepas melihat beberapa rakan yang lain membelinya untuk ibu mereka. Set ini agak murah di Kanada berbanding di Malaysia.
  • Disebabkan saya pun ketandusan idea bagi mencari idea dan melihat beg saya masih mempunyai ruang yang kosong maka saya pun membeli set ini.
  • Tahun ini saya membeli 2 lagi set Correlle kerana beg saya mempunyai banyak ruang kosong. Secara keseluruhannya, saya telah membeli 4 kotak set pinggan Correlle.
Correlle

  • Set pinggan ini terkenal kerana ketahanannya. Dikatakan pinggan ini tidak akan pecah jika dihempas ke atas lantai.
  • Ia juga amat tahan dengan masa seperti corak dan warnanya tidak akan pudar walaupun setelah digunakan hampir 10 tahun.
  • Selain itu juga, ia juga mempunyai ketahanan terhadap "microwave" dan "dishwasher".
  • Kualiti yang digembar-gemburkan ini yang menyebabkan harganya melambung seperti bola sepak yang ditanduk Encik Akmal ketika perlawanan Piala Dunia.. :P
Ujian Ketahanan

  • Saya telah membaling pinggan yang dibeli ke lantai beberapa kali. Hasilnya, kualiti yang diceritakan itu benar.
  • Masih kurang berpuas hati, saya melempar pinggan berkenaan umpama membaling cakera ke dinding. Jawapannya, pinggan ini masih tidak pecah.
  • Akhirnya saya pun percaya set Correlle ini amat berkualiti dan mencadangkan kepada rakan-rakan yang dikenal. Mereka hanya melahirkan rasa kagum terhadap set ini.
  • Ujian kedua dilakukan ke atas gelas Correlle. Hasilnya gagal!!!!!.. Bila diperiksa hanya bahagian gelas dihasilkan di China dan mempunyai kualiti yang rendah.
  • Semalam, emak saya secara tidak sengaja menjatuhkan mangkuk Corelle.. Hasilnya PECAH juga. Setelah diperiksa bahagian mangkuk dihasilkan di USA.
  • Kurang berpuas hati,saya membuat kajian di Internet. Rupa-rupanya jaminan kualiti gempak Correlle hanya sah pada pinggan bukannya pada mangkuk dan gelas.
  • Jadi sila berhati-hati dengan mangkuk dan gelas walaupun anda mempunyai set Correlle.
~~SEKIAN~~

2 comments:

apies said...

bleh la jadi agen jual pinggan corelle pasni...hahaha

TyRoX SaN said...

hoooo.... aku x minat kot kalo kena berniaga ...