Pages

Monday, August 9, 2010

Emma Watson

Salam,

  • Semasa saya berumur 16 tahun, saya adalah peminat Emma Watson (*pemegang watak Hermione dalam siri Harry Potter*).
  • Minat ini barangkali dipengaruhi oleh tarikan filem Harry Potter yang merupakan filem kegemaran saya.
  • Ketika itu, saya menampal poster Harry Potter dalam loker asrama saya (* dalam poster terdapat gambar Emma Watson*). Namun tindakan saya melekat poster tersebut mengundang rasa tidak puas hati seorang pelajar senior.
  • Pelajar tersebut merupakan peminat besar (*die hard fan*) Emma Watson. Rupanya dalam loker beliau terdapat banyak gambar Emma Watson (*sekurang-kurangnya saya hanya menampal 1 poster Harry Potter sahaja*)
  • Beliau memberi amaran kepada saya untuk menanggalkan poster tersebut dengan mengatakan hanya beliau boleh menyimpan sebarang gambar Emma Watson (*masa ni rasa nak gelak skit melihat gelagat senior*)
  • Keesokan harinya beliau datang semula ke loker saya dengan membawa gunting. Beliau memberi amaran untuk mengunting poster tersebut sebaik selesai kelas prep malam.
Perang Mini

  • Selesai sahaja kelas prep malam, beliau datang semula ke loker saya untuk melaksanakan janjinya. Entah mengapa saya dengan berani melawan beliau dan memberi amaran kepada beliau untuk tidak bersikap angkuh dan melarang beliau mengusik barang saya.
  • Beliau beredar tetapi berkata akan membawa rakan-rakannya pada keesokan harinya.
  • Saya masih enggan menanggalkan poster tersebut walaupun dinasihatkan beberapa sahabat. Saya bukan mahu mempertahankan poster tersebut tetapi tidak senang dengan sikap senior terbabit yang cuba bermain dengan ugutan.
  • Esoknya, beliau datang dengan beberapa senior yang lain dan meminta saya membuang poster tersebut. Namun, saya sudah memaklumkan rakan-rakan saya tentang ugutan senior terbabit
  • Akibatnya berlaku episod tolak menolak antara saya dan senior tersebut. Setelah rakan-rakannya masuk campur dalam drama kami, rakan-rakan saya juga menyerbu untuk membantu saya. Maka terjadi drama yang lebih menarik.
  • Akhirnya, kami berhenti dan tertawa kerana bergaduh disebabkan poster.
  • Setelah bermaafan, senior dan rakan-rakannya beredar. Selepas hari berkenaan, beliau tidak pernah lagi ke loker saya untuk menanggalkan poster Harry Potter.
~~Sekian~~

p/s: cam budak-budak x pg skolah plak bila dipikirkan balik.... hahaha

4 comments:

miba said...

hahahahaha... aku ingat kisah 'tragis penuh drama' :P

TyRoX SaN said...

hahaha.... aku saje je x nak cite lebey2x..

Laila said...

zaman sekolah mmg..hal kecik pun boleh jdi nak buat drama.sudahnye bile dah besar2 panjang nie teringat balik, buat sengih sorang2 jer..:D

apies said...

hahahahaha......lwak2....