Sunday, August 29, 2010

KAin Pelikat

Salam,

Satu peristiwa di bulan Ramadan.....Di saat umat Islam ingin menunaikan solat Terawikh.

* Di satu sudut masjid... Seorang lelaki memandang ku dengan penuh tajam*

Encik A: Assalamualaikum adik.

Saya: Waalaikumussalam pokcik.

Encik A: Kain pelikat baru ke ni dik?

Saya: Tak jugak. Awat?

Encik A: Pernah pakai kain pelikat tak sebelum ni?

Saya: Pernah tapi sangat jarang. Baru malam ni pakai plak..

Encik A: oooooOOOoooOOOOoooOOOoooOOOO.. patut la pun.... ikat kain pelikat mcm budak belajar....

Saya: *panas telinga kejap* OKEY!!! jadik?

Encik A: Meh pakcik nak tolong pakaikan...

Saya: Baiklah... *dengan muka segan**saya mmg tidak suka memakai kain pelikat*

Encik A: Begini caranya *sambil menunjukkan cara beliau*

..................Setelah 3 minit berlalu.............

Encik A: Kenapa tak jadik jgak yea? Selalu pakcik buat msti jadik...

Saya: Mana la saya tau...

Encik A: Kita cuba lagi

.............Setelah 3 minit....................

Encik A: Hummmmmm.... Kamu ikat la ikut cara kamu....

Saya: TERIMA KASIH ENCIK!!!!!!

~~Sekian~~

p/s: aku x suka pakai kain pelikat tp x bermakna aku x reti ikat kain pelikat... aku tgok kain pakcik tu lagi berterabur... Sebab nak jaga hati dia, aku kasik la dia peluang nak ajar aku... Last2 dia pun rasa cara dia tue lgsung x cun....

p/s/s: Member aku cakap pocik tue gay.... aku x sure la plak... x baek bersangka buruk.... dun wori saya masih teruna.... :D

6 comments:

AreDa said...

ahahha...pakcik tu tergoda pada ang kot..haha

apies said...

ak pon xske pki kain plikat...bkn xske..xbiase

TyRoX SaN said...

areda: haa.. geli siot

apies: hahaha... kan2x? x selesa kan?

Nadly said...

Kt tmpat aku, kain pelikat ni mcm pkaian rasmi luar waktu pjabat lak utk Msians :) Gi kmpus pn pkai kain plikat gak :D

Ahmad bin Ariffin said...

aku rasa dia saja je tu mal..

apies said...

bro nadly:woooh....xsjuk ke pki kain plikat shje??