Pages

Friday, August 6, 2010

Di Sebalik Peristiwa.....

Salam,

  • Sepatutnya saya sudah berada di Johor Bahru pada hari ini kerana saya merancang untuk ke Singapura pada hari Sabtu dan Ahad.
  • Namun begitu, rancangan ini dibatalkan setelah mengambil beberapa faktor yang tidak dapat dielakkan.
  • Saya agak kecewa kerana rancangan tersebut tidak berjalan dengan lancar namun di sebalik peristiwa pasti wujud hikmah.
Hari Jumaat

  • "Beep2x....."bunyi mesej yang diterima daripada kakak saya pada awal pagi.
  • Mesej tersebut mengingatkan saya tentang tarikh hari lahir bapa saya.
  • Saya bersyukur kerana saya tidak berada di Johor Bahru atau Singapura pada hari ini. Hati ayah saya pasti berkecil jika melihat anaknya bersuka ria di selatan pada ulang tahun kelahiran beliau.
  • Kesungguhan saya untuk menyenangkan hati rakan-rakan saya menyebabkan saya terlupa akan perkara yang lebih penting. Alhamdullilah Allah telah memberi peringatan kepada saya.
Selamat Hari Jadi ABAH

  • Ayah saya seorang lelaki biasa yang tidak mempunyai kuasa ajaib seperti "Superman" tetapi saya berbangga kerana ayah saya memerah keringat sebagai manusia biasa bagi membesarkan tujuh orang anak.
  • Ayah saya tidak pernah mengajar saya untuk hidup dengan selesa dan mewah. Semasa kecil saya sentiasa beringat tentang kesempitan hidup. Syukur alhamdullilah, rezeki saya semakin bertambah dari hari ke hari.
  • Ayah saya seorang yang sangat garang tetapi saya tahu beliau berbuat demikian untuk mendidik anak-anaknya. Terima kasih abah.
  • Selamat Hari Jadi ABAH!!!!

3 comments:

akmarhisham said...

okeyh. ptut ar.
family always come first..n u did it.
anak soleh nih. hehe.

memey zaidi. said...

HAPPY HAPPY BIRTHDAYYY ABAH AKMAL!!

yeaaayy!

p/s : nak gelak kan sbb tak jd g spore je actly! :D

HAHAH

TyRoX SaN said...

pocik: mekasih :)

miera: huh? gelak la guling2... haish