Pages

Sunday, February 1, 2009

Rancangan Budak Alberta bagi suku tahun pertama.

Salam,

  1. Saya akan pergi ke Montreal pada 27 Feb 2009 hingga 1 Mac 2009 bagi menyambut kedatangan dua insan yang berkhidmat dengan Yayasan Tenaga Nasional. Apakah motif lawatan mereka ke Kanada? Encik Azman dan Encik Amir terlalu rindu pada saya sehingga tidak mampu menunggu kepulangan kami pada april/jun tahun ini.
  2. Berita yang menggembirakan saya adalah perjalanan kami ke sana ditanggung sepenuhnya oleh pihak yayasan. Walaupun Montreal terletak dalam Kanada tetapi jaraknya yang jauh membuatkan saya tidak pernah menjejakkan kaki ke sana sejak tiba di Edmonton.
  3. Kami bercadang untuk melancong ke Lake Louise, Banff pada cuti 'reading week' yang akan datang ini. Setakat ini seramai 10 orang termasuk saya telah bersetuju untuk bercuti di sana sambil bermain 'snowboarding'. Kami dijangka menyewa 2 buah kereta untuk bergerak dari Edmonton ke Banfff. Sesiapa yang berminat, sila hubungi Encik Sulaiman dengan menekan mana bahagian tahi lalat di badan.(hauahaua). Sesiapa yang tidak kenal rupa Encik Sulaiman, jangan risau kerana gambar akan di akhir post ini.
  4. Tawaran menyertai program ini hanya sah untuk orang yang berminat sahaja. Kalau setakat sahaja mengalahkan pemidato, sila bercakap seorang diri di hadapan cermin kerana saya tidak berminat mendengarnya.
  5. Sebarang pertanyaan mengenai kos sila majukan kepada Encik Sulaiman. Kalau anda hendak melancong ke tempat lain seperti Vancouver, Bahamas, Montreal, Toronto, Eropah, Saskatoon, atau mana destinasi yang diingini sila lawati agensi pelancongan berdekatan anda. Walaubagaimanapun, anda benar-benar serius bertanya bukan hanya sekadar bercakap 'meletup-letup' agar anda tidak dikenakan sepakan penalti daripada agen-agen yang berkhidmat.

Gambar Encik Sulaiman boleh dijumpai di atas "header" blog saya ini. Beliau merupakan manusia yang paling comel dalam gambar tersebut. Ingat!! Yang comel bukan yang montel. Yang paling tengah sekali.


p/s: Minggu ini ada 'exam' fizik
p/s/s: Seorang manusia berkata tindakan si polan melompat masuk ke dalam kandang saya bukannya tindakan khianat tetapi tindakan yang cerdik. Selepas seminggu manusia yang sama berkata tindakan si polan melompat masuk ke kandang jiran saya adalah tindakan penghinaan terhadap kandang saya. Jiran saya cuba menghuru-harakan kandang saya ini dengan ugutan terhadap kandang saya. Moralnya, bercakap amat mudah tetapi apabila terkena batang hidung sendiri kita jangan berlagak seolah-olah kita ini sentiasa sempurna.

1 comment:

SaGiTaGuRLz said...

hahaha..... encik SULAIMAN mmg cute...mcm kenal je org kat kiri ko tu...