Pages

Sunday, January 16, 2011

Toronto

Salam,

  • Insya Allah saya akan melawat bandar Toronto pada 18 Februari ini bagi bertemu pengarah Yayasan Tenaga Nasional(YTN). Ini merupakan lawatan beliau yang kedua ke Kanada sejak saya belajar di sini.
  • Lawatan pertama beliau adalah ketika saya bergelar tahun kedua di University of Alberta. Ketika itu beliau memegang jawatan Pengurus Kanan Yayasan Tenaga Nasional.
  • Saya bersama 5 orang lagi rakan-rakan merupakan "batch" pertama pelajar YTN yang dihantar ke Kanada. Alhamdullilah program penghantaran pelajar ke Kanada kelihatan berjaya memandangkan YTN sudah menghantar 4 "batch" pelajar sehingga hari ini.
  • Saya sedar ramai rakan saya yang bakal bergelar jurutera tidak lama lagi ingin menyertai Tenaga Nasional Berhad sebaik sahaja mendapat segulung ijazah.
  • Oleh yang demikian saya dengan berbesar hati ingin berkongsi maklumat tentang TNB/YTN. Jika saya tidak mampu menjawab soalan rakan-rakan, saya akan cuba bertanya kepada pihak yang lebih arif daripada saya.
  • Alhamdullilah saya diberi rezeki untuk bersama YTN jadi saya berharap dapat membantu rakan-rakan yang juga berkeinginan menyertai organisasi ini.
Pertemuan bersama Pengarah YTN yang lepas.

~~Sekian~~

p/s: Aku cuma bleh kongsi info2 yang boleh dijawab/diketahui oleh aku sebagai seorang pelajar YTN.

p/s/s: (Disclaimer) Sebarang pendapat/info yang dikongsi oleh aku bukannya kenyataan/sumber rasmi YTN/TNB. Aku cuma nak share knowledge n experience yg x kan hurt sape2. Insya Allah.

p/s/s/s: Ramai yang bertanya ttg employement/Program Eksekutif Pelatif TNB. Aku akan cuba yang terbaik untuk bertanya daripada Pengarah sebaik mungkin.

p/s/s/s/s: Any questions? just let me know.If I cannot answer, I will say NO. Don't worry :)

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.