Pages

Sunday, December 26, 2010

PS3 Move

Salam,

  • Saya telah menebus mata ganjaran kad kredit Royal Bank of Canada dengan kad FutureShop yang bernilai CAD 400.
  • Kad itu pula digunakan untuk membeli "PS3 320 GB Move Bundle" .
  • Jadi, PS3 ini diperoleh oleh saya secara percuma!!!!
  • Terima kasih Royal Bank of Canada. :-)


PS3 Move Bundle

  • PS3 sudah lama berada di pasaran tetapi harga yang agak mahal membuatkan tidak ramai orang mampu membelinya.
  • Namun begitu, "PS3 Move" merupakan edisi terkini dimana badan "user" adalah "controller". Jika sebelum ini ramai bermain PS3 dalam keadaan duduk dan tanpa mengeluarkan peluh tetapi "user" akan mula keletihan setelah bermain beberapa permainan.
  • Badan gerak-gerak + lompat-lompat = Badan sihat kan? :-)
  • Konsep sama seperti Wii yang dikeluarkan Nintendo tetapi saya merupakan seorang "SONY FREAK" . Lagipun "games" yang dikeluarkan untuk "Wii" sangat membosankan.
  • PS3 atau XBOX 360? saya sudah menggunakan kedua-duanya. Jawapannya PS3!!!
  • Sempena promosi Krismas di Edmonton, pembeli akan mendapat pakej percuma bagi setiap pembelian PS3. Saya memilih pakej "game MAG dan Sony Headset" sebagai hadiah percuma.
Royal Bank of Canada(RBC)

  • Ini merupakan satu-satunya akaun bank saya di Kanada. Sebelum ini saya mempunyai beberapa akaun bank lain tetapi semuanya sudah ditutup kerana perkhidmatan yang kurang memuaskan.
  • Saya tidak pernah membayar sebarang "interest" atau penalti sepanjang menggunakan kad kredit daripada bank. Saya hanya menggunakan kad kredit sebagai kad perbelanjaan bukannya kad hutang.
  • RBC akan memberi mata ganjaran bagi setiap pembelian menggunakan kad kredit. Setelah menggunakan kad kredit RBC selama hampir 4 tahun saya mampu menebus kad FutureShop bernilai CAD 400 dan saya masih mempunyai mata ganjaran untuk ditebus lagi.
  • Ini merupakan faktor saya amat gemar menggunakan kad kredit ketika berbelanja.
  • Saya tidak pernah membayar walau satu sen kepada RBC dan akhirnya saya mendapat barang percuma daripada RBC.
  • Terima kasih ROYAL BANK of Canada. I love you.

~masakan untuk hari ini, KETAYAP~

~~Sekian~~

p/s: Aku beli bukan sebab aku byk duit... aku beli guna kad futureshop ok?

No comments: