Friday, December 17, 2010

Sahabat lama

Salam

*Esok ada 2 peperiksan... Otak dah tepu*

  • Saya teringat rakan-rakan lama ketika saya tinggal di Kuarters Polis Bandar Baru Air Hitam, Pulau Pinang.
  • Antaranya, saiful, alif dan ..... dan ....... (*sedih betul.... yang lain dah lupa nama.. huhu*)
  • Dahulu rumah saya di tingkat bawah manakala rumah Saiful di tingkat 2 yang terletak betul-betul atas rumah saya. Boleh dikatakan setiap petang Saiful akan datang ke rumah saya untuk bermain. Nama gelaran bagi Saiful ialah GIANT.
  • Semua rakan-rakan saya bersekolah di Sekolah A.... .......(*nama lupa lagi... aduss*) manakala hanya saya seorang belajar di Sekolah Kebangsaan Sri Aman.
  • Jadi kami hanya akan bertemu selepas waktu persekolahan. (*isk2x... best betoi waktu petang punya la ramai kawan dalam kuarters ni*)
  • Namun begitu, keluarga saya terpaksa berpindah ke Jitra kerana ayah saya bertukar lokasi kerja. Maka pada tahun 1996, saya pun terpaksa meninggalkan kuarters yang sangat disayangi. (*Ayah saya seorang polis dan kerap berpindah randah. Namun begitu, ini merupakan rumah yang paling saya sayang*)
  • Saya masih lagi teringat pada hari terakhir hendak berpindah, Saiful membawa bekas makanan datang mengajak saya keluar bersamanya seketika. Apabila sampai di bawah pokok, dia membuka bekas makanan tersebut dan mempelawa saya makan bersamanya. Katanya makanan itu dimasak bersama ibunya untuk saya. Itu merupakan makanan terakhir saya bersama Saiful dan juga pengalaman pertama saya berkongsi bekas makanan yang sama dengannya.
  • Kedengaran suara kakak saya memanggil nama saya kerana kereta ayah sudah hendak bergerak ke Jitra. Tiada kata-kata amanat terakhir daripada saya kepada Saiful pada ketika itu (*mungkin saya baru berusia 7 tahun*) .
  • Saya hanya melambaikan tangan dan Saiful hanya berkata "BYE AKMAL!"
  • Setelah itu, kami langsung tidak berhubung sama sekali (*budak berusia 7 tahun pada zaman 90an mana ada telefon bimbit kan? Kalau pegang telefon pun ayah jeling macam singa. Nak tulis surat pun tak tahu*)
  • Kini 14 tahun sudah berlalu, saya ingin mengetahui perkembangan terkini Saiful. Harapnya beliau menjadi insan yang berguna kepada diri, keluarga dan masyarakat. Semoga kita bertemu lagi pada suatu masa.
  • Saiful, kau adalah kawan baik yang pertama bagi diri ini.

~~Sekian~~

p/s: Saiful... Aku rindu ko seyh.... camna ek muka ang ? dah kurus kot ek? hahaha

p/s/s: Kenangan kena hambat dengan anjing dan makcik cina tua masih segar dalam ingatan.

p/s/s/s: Esok JUMAAT!!! jeng2x.. pastu yipppieee..

p/s/s/s/s: Ku ingin menjaga hati mu

No comments: