Pages

Monday, May 27, 2019

Tali pinggang

"Ya Allah. Ampuni dosa ku. Maafkan papa," ronta Ahmad namun tiada satu kata pun terlontar.

Nafasnya mula tercungap. Badannya terasa kejang. Sakit kepala terasa seperti dihentak tukul berturutan.

Jerutan tali pinggang di lehernya terasa semakin ketat. Tidak disangka Ahmad seksa rupanya membunuh diri dengan menggantung diri.

Dia sedar sudah terlambat untuk dia berundur. Cuma berharap supaya nyawa terus dicabut segera dari jasad. Mata Ahmad mula layu, rontaan dia juga semakin lemah. Sakit pun mulai tidak dirasai.

Mungkin masanya telah tiba untuk seorang pendosa besar bertemu PenciptaNya.
Dia pasti dicemuh.
Keluarganya pasti menerima aib.

"Maafkan aku," bisik hati Ahmad.

Tiba-tiba Ahmad tersedar dari mimpi ngeri. Segalanya terasa seperti benar terutamanya rasa penyesalan dan sakit.

"Ya Allah kau ampunilah dosa aku. Kau golongkan aku dalam orang yang beriman dan matikan aku dalam iman. Bagaimana agaknya azab yang ditanggung oleh Mail saat dia terjerut dulu ye? Cuma bezanya dia pergi buat selama-lamanya tetapi aku masih bernyawa," monolog Ahmad

No comments: