Pages

Tuesday, April 20, 2010

See that guy? He is Crazy!!

Salam,

  • Pagi tadi saya pergi belajar di "library" dengan seorang rakan saya yang juga berasal dari Afrika tapi dia sudah mendapat "canadian citizenship"
  • Tengah dok syok stadi, ttba dia cubit lengan saya dan tunjukkan tangan ke arah seorang pemuda. Pastu dia cakap "See that guy? He is Crazy!".
  • Saya pun blurr la ttba cakap orang tue gile. Then dia pun ckp laki tu gila sebab dia dah kawin masa umur dia 22 tahun.... (*ooooo. gitu rupanya*)
  • So, saya pun cakap la kat dia xde salahnya kalo nak kawin jika kedua2 sudah bersedia ke arah tue n jika kita sudah bertemu dgn orang yang kita mimpikan.
  • Tapi rakan saya ini x berpuas hati sebab dia cakap umur yang masih muda patut digunakan untuk berseronok dan carik duit (*part carik duit tue stuju.. tp part nak seronok... t'pkir gak sampai tahap mana nak seronok kan.... mayB saya dan dia drp culture yang berbeza*)
  • Perkara pokoknya di sini, kalo kawin x bermakna kita hilang fun or freedom tetapi lagi banyak keberkatan yang kita bakal perolehi. Insya allah... Jika kita buat sesuatu yang baik, maka ganjaran yang baik bakal diterima, sebaliknya terimalah ia sebagai ujian dari Pencipta terhadap hambaNya.
~~end~~




p/s: dulu kalo ALI ( *mmber aku yg paling suka+paling semangat ckp ttg kahwin*) sebut ttg kawin je pun aku rasa nak marah sbb aku rasa xde sebab nak kawin masa umur muda. tapi skunk aku dah x rsa ape2 malah aku rsa stuju je dgn ALI... :)) bukan sebab aku rasa nak kawin tapi setuju yang perkahwinan itu permulaan bagi sebuah hidup yang lebih penuh keberkatan cuma kita je yang pikir benda tu mcm menyusahkan... Kawal nafsu atau biar nafsu kawal kita? sendiri mau ingat la kan.

p/s/s: wooot2x..... aku dah pening..... kejap synchronous,kejap induction, kejap switch, kejap logic, kejap control, kejap lagi aku biol........ tp dun wori aku x de la smpai nak bunuh diri....

p/s/s/s/s: hari ini genap la seminggu bdk depan umah aku bunuh diri... huhu.. haish.... nak ckp rest in peace cam x ptut je sbb dia yg x syng nyawa.. No comment....

p/s/s/s/s/s: Adamaya episod 8 dah kuar.....

7 comments:

erul alambina said...

ek!
ko pon dah berpikir nk kawen ke weyh?
hohoho~
mantap2.
cpt2 lah..ley rase nasik minyak version canadians.ahaha ;D

pst : adamaya? ceh.layan jugak.nyibook je! ;D

TyRoX SaN said...

erul:-> mana ade seyh... aku cuma nak ckp yg aku x stuju dgn pndapat mmber aku tue... xkan gila kot kalo orng tue kawin muda skit... sweet pe kalo kawin pstu smbung la cinta lepas tue... cam adamaya la jgak kan...


huahaua


:P all da best bro for exam

loti mukhtar said...

errkkk..pasai pa dia bunuh diri???

TyRoX SaN said...

lotikus: ntah la... tensen sebab stadi kot...

areda said...

akmal tipu erul..dia mmg nk kawen dh aku rasa...hahahha

Ahmad bin Ariffin said...

sian ko mal..ada byk member yg suka ckp psl kawin..haha..

TyRoX SaN said...

areda: hoit2x.... kalo dah ade mmg aku kawin kot... tp xde calon la probnye :((

Pachi amad: haaa.. ko la yang asyik dok cite ttg kawin kat aku.. haish