Pages

Wednesday, November 17, 2010

Di Hari Raya

Salam,

  • Suhu pada hari ini adalah -11 darjah Celcius. Saya kesejukan yang amat ketika menunggu bas untuk ke tempat solat hari raya AidilAdha. (* kena tukar dua bas kot * )
  • Kelas pada hari ini terpaksa ditinggalkan kerana jarak tempat tinggal dan tempat sembahyang agak jauh. Saya berasa agak sedih mengenangkan solat hari raya ini merupakan solat sunat hari raya saya terakhir di bumi Kanada.
  • Terdetik juga rasa gentar apabila membayangkan solat yang baru dikerjakan mungkin juga menjadi saat terakhir saya sujud menyembah ALLAH kerana ajal merupakan perkara yang tidak diketahui.
  • Sebaik sahaja pulang ke rumah, tiada aktiviti yang dilakukan kerana suasana beraya di perantauan amat berbeza ditambah pula hari ini merupakan hari persekolahan. Saya hanya melepaskan keletihan di atas katil selama beberapa jam.
  • Bangun sahaja daripada tidur, saya tersedar yang saya mempunyai temujanji dengan klien pada keesokan harinya. (*Honeymoon daripada final year project sudah berakhir*)
  • Di saat rakan-rakan di Malaysia sedang bergembira, saya hanya mampu memandang komputer dan cuba menyiapkan kerja sebagai pelajar. Namun begitu, keadaan saya tidaklah seteruk mana jika dibandingkan dengan penderitaan umat Islam di negara tertentu.
  • Saya melihat ke arah tingkap tetapi saya hanya mampu melihat kepekatan malam yang dihiasi kerpasan halus salju.
  • Tiba-tiba sahaja rasa nak menitis air mata :'(
~Aku berjanji akan terus melangkah ke hadapan meredah kegelapan biarpun sinar yang dicari masih tidak pasti~

~~Sekian~~

p/s: Someone told me that life is a race. If we don't move then we gonna be left behind. Yea it might be true but if it is a race then the contestants are aiming for the trophy/reward. However, I'm not aiming for that particular thing, I just want to accompany you to your destination even it means that I'm gonna lose the race

2 comments:

AreDa said...

selamat hari raya!!!

Anonymous said...

true !

It doesn't make sense to win the race of your life but you have to left ur loved one.

We might not be able to achieve everything but I'm sure u'll be happy to do something with her.