Pages

Monday, December 31, 2018

Kotak

Salam,

Saya merayau rayau ke beberapa bengkel motorsikal dengan niat untuk memasang kotak simpanan. Purata harga sekali pemasangan adalah RM 230+ bagi model GIVI yang sama.

Setelah hampir lima buah kedai, saya mula menerima hakikat yang harganya memang lebih kurang sama sahaja di setiap kedai.

Sinar mentari yang terik membuatkan saya bertambah tekad untuk menyudahkan pencarian saya dengan segera. Kedai yang kedua yang dipilih kerana harga yang paling murah. Dalam perjalanan, saya melalui sebuah bengkel yang belum disinggahi.

Saya singgah juga di bengkel walaupun keletihan dek panas mentari. Mungkin sudah rezeki, rupanya harga di bengkel ini lebih murah iaitu hanya RM160 bagi model yang sama. Terus saya cakap YES kepada mekanik. Selang setengah jam, motorsikal kapcai sudah bertukar wajah menjadi lebih baharu.

Kadang-kadang di saat kita ingin berputus asa mungkin ada baiknya untuk kita berhenti seketika dan mencuba sekali lagi kerana hasilnya hanya Allah yang tahu.

Semoga Allah permudahkan urusan Akmal pergi dan pulang ke pejabat dengan motorsikal kapcai.

No comments: