Pages

Thursday, October 21, 2010

Saya nak ikan emas :-)

Salam,

  • Saya teringin untuk memelihara ikan emas sejak dari tahun 2009 lagi. Sudah beberapa kali saya ke kedai ikan untuk membelinya tetapi hasrat itu dibatalkan kerana memikirkan nasib ikan "comel" tersebut yang terpaksa hidup dalam balang kaca yang kecil.
  • Semalam, saya dan Lingges pergi ke "Safeway" untuk membeli barangan keperluan harian. Lalu saya terlihat sesuatu yang sesuai bagi menghiasi "bedside table" saya. Harganya juga amat murah setelah ditolak dengan diskaun yang ditawarkan kepada ahli "Safeway".
~Pokok mawar versi kecil~

  • Saya membeli pokok mawar kerana memikirkan lebih baik menjaga tanaman daripada menjaga binatang seperti ikan emas. Pemilihan pokok mawar ini disebabkan saiznya yang kecil, harganya yang murah dan ia kelihatan cantik.
~Wanita itu seperti bunga mawar?~

  • Mungkin disebabkan faktor jantina, saya belum pernah mendapat hadiah bunga daripada mana-mana pihak. (* bunga memang untuk wanita je ek? *)
  • Jangan mencintai seorang wanita seperti menyanyangi bunga mawar antara ungkapan yang pernah saya dengar pada suatu ketika dulu. Bunga mawar wangi dan cantik ketika masih segar dan baru. Namun begitu, bunga mawar mudah layu dan akan menjadi tidak menarik setelah ia meningkat usia.
  • Oleh itu, saya bercadang untuk menjaga dan memerhati pokok bunga ini bagi melihat kebenaran kenyataan di atas. Jika ianya benar, saya juga ingin melihat sejauh mana saya mampu menyukai perhiasan "bedside table" setelah ia kehilangan kecantikan fizikalnya.
~~Sekian~~

p/s: Esok ada exam... Lusa pun ada exam.... Universiti ni cam x nak bagi aku rest je :(

p/s/s: Saya pernah memiliki pokok kaktus tetapi saya kurang meminatinya kerana ia terlalu mudah dijaga sehingga saya hampir terlupa yang saya mempunyai pokok kaktus

4 comments:

segitujuh said...

bunga mawar nampak menyelerakan. Masak apa sedap?

Izzat Rahman said...

haha... tak kusangka kawanku ini berjiwa bunga...

tp stuju bab kaktus tu. bole x ingat ada kaktus...

gud luck menjaga mawar berduri

TyRoX SaN said...

izzat: mawar itu cantik tp berduri!!!hahaha... xde la.. aku cube mncari aktiviti yg leh wat aku pikir bnda laen..

noni said...

wah!!saya juga pencinta pokok bunga especially mawar..now in planning to bela ikan emas juga :)