Pages

Monday, October 18, 2010

Wangi TAPI ......

Salam,

  • Di saat saya sedang mengulangkaji pelajaran di "Rutherford Library" untuk peperiksaan yang mendatang, seorang gadis "blonde" muncul dan duduk di hadapan saya.
  • Mata bertentang mata, senyuman bersilih ganti, dari mata jatuh ke hati, dari hati jatuh ke?? (* okes... ni bukan pointnya... mode merapu je*)
  • Saya meneruskan ulang kaji tanpa mengendahkan kehadiran gadis tersebut ( *kalau tengok dia pun bukan boleh dapat A+ kan?*)
  • Selepas beberapa ketika, saya mula berasa kurang selesa dengan gadis tersebut. Ini disebabkan bau minyak wangi yang dipakai terlalu kuat!!. Bau tersebut wangi tetapi terlalu tajam hingga membuat saya sakit kepala. Ingin sahaja saya berlalu daripa tempat tersebut tetapi terdapat satu lagi masalah.
  • Gadis itu baru sahaja meminjam pen biru saya. Jika saya berlalu dan meminta kembali pen itu mungkin menyebabkan beliau sedikit kecewa. (* Akhirnya, saya beritahu yang saya perlu pulang ke rumah dan meminta kembali pen saya.Baik jaga diri sendiri daripada jaga hati orang kan?*)
  • Setelah itu saya pergi ke tingkat lain bagi meneruskan ulangkaji saya.
Wangian

  • Saya pasti semua orang suka akan benda yang wangi. Namun "OVER" wangi boleh mendatang kemudaratan. Contohnya, wangian yang terlebih akan menarik perhatian orang lain terhadap kita. Wangian berlebihan yang dipakai oleh gadis-gadis boleh menaikkan nafsu para lelaki terhadapnya (* oh yea.. saya tidak selesa dengan wangian gadis itu bukannya saya terasa nafsu membuak-buak*)
  • Pendapat Ustaz Azhar mengenai wanita dan wangian (SILA KLIK SINI). Sila fikirkan bersama.
  • Banyak lagi hadis berkaitan wanita dan wangian yang boleh dicari melalui Internet.
~Kisah Saya~

  • Saya juga meminati dan memilik beberapa "perfume" yang mempunyai bau yang menarik. Kebiasaannya "perfume" yang mempunyai bau maskulin yang terbaik dijual pada harga yang agak mahal.
  • Namun begitu, saya semakin jarang(*atau hampir tidak menyentuh*) "perfume" berjenama saya sejak sebulan yang lalu.
  • Pada ketika ini, saya lebih selesa menggunakan "AXE body spray". Baunya tidak begitu wangi tetapi saya berasa amat selesa kerana dapat menyemburnya ke seluruh badan berbanding "perfume" yang cuma disembur ke bahagian tertentu je. (*Rasa fresh terutamanya bila guna lepas mandi :P *)
  • Harga "body spray" ini juga murah dan mudah didapati di kedai. Mungkin kamu tidak akan wangi seperti maskulin (*bau maskulin=bau rempah dan kayu ek? *) tetapi sekurang-kurangnya badan tidak berbau seperti stokin dan rasa segar.
  • Saya juga semakin kurang berpeluh sejak memakai "body spray" ini (*yang ini sangat tidak benar kot. hohoho. Kanada tengah sejuk sekarang ni*)
  • Saya juga boleh menggunakan "body spray" untuk ke mana-mana sahaja. Sebagai contoh, sangat lah tidak sesuai untuk ke gimnasium dengan menggunakan semburan "Dolce Gabbana The One" atau "HUGO BOSS".
  • Kesimpulannya, saya suka "AXE" sebab boleh sembur satu badan,murah dan mudah.
~~Sekian~~

p/s: Sejak beberapa minggu ini, aku rasa cam seronok je dok sembang ngan blog sendiri. Hi encik blog, kita jadi kawan baik boleh x? hahaha :D

p/s/s: Oh yea.... Aku baru perasan yang aku allergi dengan "Ambi Pur-Lavender". Kalau guna je benda ni mesti bangun pagi hidung berair.. haish.

p/s/s/s: JANGAN jadikan perfume sebagai alat untuk cover bau badan yang tidak mandi yea.!!!

p/s/s/s/s: People said, "If u can't get rid of thing, then learn to get used to it". Sounds easy kan?? But the truth is pain.



~Dulu selalu dengar lagu ni masa zaman form 5~

4 comments:

Nadly said...

gne Hibka sudeyh. :)

TyRoX SaN said...

hahaha...

hibka bkn utk perempuan je ke

AreDa said...

ko guna AXE ade jd mcm iklan kt tv x?ramai perempuan bagi no tepon...hahahah

TyRoX SaN said...

areda: hoish... aku muka baik kot so xde la gadis yg berani datang mintak no tepon.