Pages

Sunday, October 31, 2010

Chinatown

Salam,

  • Saya dan rakan saya (Ali) pergi ke Chinatown sebentar tadi bagi membeli makanan dan keperluan dapur.
  • Sesetengah barang seperti santan, serai, perencah, serbuk kari dan sebagainya tidak terdapat di pasaraya konvesional Kanada. Cara terbaik mendapatkan barang-barang ini hanya di Chinatown.
  • Namun begitu, jarak Chinatown yang agak jauh dari rumah menyebabkan saya keberatan untuk membeli belah di sini.
  • Ini sebahagian daripada diari kehidupan saya sejak bergelak perantau di bumi Kanada. Saya tidak boleh banyak merungut sebaliknya cuba menganggap episod di Kanada sebagai salah satu cara mematangkan diri.
Maggi dijual di EDMONTON!!!

Video

  • Pelbagai respon yang diterima oleh saya sejak saya menghasilkan video yang pertama buat blog ini.
  • Ada rakan yang meminta saya membuat suntingan video sebelum memuat naik ke "Youtube". Namun begitu, matlamat saya membuat video adalah untuk menjimatkan masa saya ketika menulis tentang diri saya ataupun ketika mengulas sesuatu isu. Walaubagaimanapun, saya akan mengingati pesanan ini dan cuba memperbaiki kelemahan yang terdapat pada video yang dihasilkan.
  • Kenapa buat video? Jawapan saya: "sekadar untuk mencuba. Jangan harap sesuatu yang sempurna daripada saya".
  • Terdapat juga beberapa orang rakan yang membuat permintaan agar saya menghasilkan video khas. Terima kasih dan saya akan cuba usahakan permintaan tersebut.
  • Antara video yang dipersetujui oleh saya:
  1. Persediaan menghadapi temuduga(*saya akan cuba upload sekitar tarikh pengumuman SPM 2010*)
  2. Kehidupan di perantauan (* saya akan cuba membuat beberapa bahagian untuk video ini. Insya Allah*)
~~Sekian~~

p/s: Sila senyum selalu.. :)))))

p/s/s: I need to know

2 comments:

Laila said...

saya setuju untuk video yg kedua. :D

... said...

salam!

is tht lee kum kee's soy sauce? if it is, it is by far the best soy sauce that exists! =D

btw, i always buy tht fishball too and the serai baru haritu beli sbb buat steamboat tomyam ! syokk!! =D